Excel veya Word’den EduPage’e kolaylıkla öğretim planı aktarabilirsiniz.
Word’de oluşturulan öğretim planlarını excel’e kopyalayın ve excel dosyası aktarma adımlarını takip edin. Dersinizi oluşturun:
Ders nedir? Nasıl oluşturulur?
Dersinizi seçin ve üstteki menüden Öğretim Planları sekmesine gelin. Bir plan oluşturun’a tıklayın.
Buradan, Veri al: Excel Dosyasından seçeneğine tıklayın:
Excel’deki verileriniz gruplanmış olmalıdır. Her kategori için ayrı bir sütun olmak zorundadır – Ünite, konu, başarılar, içerikler, notlar.
En önemli sütunlar ünite ve konulardır. Diğer sütunları dilerseniz boş bırakabilirsiniz.
DİKKAT
Excel verilerini doğru bir şekilde aktarmak için, lütfen verileri aşağıdaki gibi düzenleyin.
Bir satır, bir sütunda 2 veya daha fazla birleştirilmiş hücreden oluşuyorsa plan doğru şekilde dönüştürülemez.
CTRL + C tuşlarını kullanarak verilerinizi kopyalayın ve EduPage sayfasına yapıştırıp Devam seçeneğine tıklayın.
Farenizle excel başlıklarını uygun olan kırmızı alanlara taşıyın. Sütunun içeriği kırmızı alanın içeriğiyle eşleşmelidir.
Her sütunu kullanmak zorunda değilsiniz. Tamam’a tıklayın.
Planınız aktarıldı. Konuların, ünitelerin sırası her zaman değiştirilebilir.
Yeni ünite ve konular eklenebilir. Planınızı kaydetmeyi unutmayın.
Aktarılan plan sınıf defteri konuları için kullanılabilir.
Ünite ve konu verilerini excel’de farklı sütunlarda tutmak önemlidir. Bu iki alanın girişi zorunludur.
Birkaç dosya aktararak bir plan oluşturmak istiyorsanız, bu dosyaları tek bir excel sayfasında birleştirin ve öyle aktarın.
Aksi hâlde yeni aktarılan dosya bir öncekinin yerine geçer.
Eğer planınız bir Word dosyası vb. ise, “Kopyala-Yapıştır” programınızı EduPage’e aktarmanın en hızlı yoludur.
Eğer EduPage’de mevcut bir planınız varsa, bu plan paralel dersler için kopyalanabilir.
Önceki öğretim yılı planları da kopyalanabilir. Bu planların tümü her zaman düzenlenebilir.
Bu konuyla ilgili geribildirimlerinizi gönderin.