Bu tip değerlendirmelerde öğretmen, atamayı oluştururken öğrencinin alabileceği maksimum puanı girer. Maksimum puan atamanın (testin/sınavın) ağırlığını da belirler. Yani 25 puanlık bir testin 50 puanlık bir teste göre ağırlığı daha azdır.
Öğretmen öğrencilerin aldığı puanları atama sütununa girer.
Öğrenciler aldıkları puanı ve alabilecekleri maksimum puanı görebilirler.
Final notu öğrencilerin aldığı notların maksimum puana olan oranı baz alınarak hesaplanır.
Değerlendirme türü olarak puanları kullanmanın avantajları:
a) Puan değerlendirme türü notlardan daha detaylıdır. Örneğin, bir öğrencinin bir testten alabileceği puan maksimum 100 ise, 74 puan alan öğrenciyle 50 puan alan öğrencinin notu 3 olur. Bu öğrencilere aynı not verilmiştir fakat öğrencilerin seviyeleri aynı değildir. Değerlendirme türü olarak puanları kullanırsanız öğrencilerin sonuçlarını daha detaylı görebilirsiniz, bu da öğretmenlerin final notu konusunda daha adil bir karara varmalarına yardımcı olur.
b) Değerlendirme türü olarak puanları kullandığınızda puanlara kolaylıkla bonus puan ekleyebilirsiniz. Maksimum puanı 0 olan bir atama oluşturun. Öğrencilerin aldığı her puan bonus puan olarak kabul edilir. Eğer öğrenci bonus sorulara cevap verebilirse, 25 puanlık bir testten 28 puan alması da mümkündür.
c) Öğrenci, alınması gereken final notunu bilirse alması gerektiği puanı kolaylıkla hesaplayabilir.
EduPage kullanımınıza ayrıca bilgilendirici notlu puan değerlendirme türünü de sunar. Bu tip değerlendirmeler puan değerlendirmeleriyle aynı mantıkta çalışır ama yanında not bilgisini de gösterir. Tek fark, ortalamanın notlardan değil, puanlardan alınmasıdır.
Eğer test ortalamalarının testin puanlarına dayalı değil de aynı olmasını istiyorsanız, Değerlendirme türü – Puandan/yüzdeden hesaplanan not seçeneğini seçin.
Bu konuyla ilgili geribildirimlerinizi gönderin.